Pressmeddelande 2017-09-25

• Följ oss på Instagram
  • Följ oss på Snapchat: Montico_sverige

Montico tecknar avtal med CNH Industrial avseende bemanning och utbildning

CNH Industrial, tidigare Överums Bruk, kommer under närmaste året att öka sin produktion i Överum och behöver utöka sin personal.

Avtalet bygger på att Montico ska hitta och matcha rätt kompetens, där olika utbildningsinsatser kan vara aktuella. CNH kommer sedan initialt att hyra in denna personalgrupp.

- Montico kommer att arbeta tätt tillsammans med Arbetsförmedlingen och söka personer bland annat i etableringsgrupperna, där många personer har en bra profil för att arbeta inom industri. Dessa grupper behöver en bra grundutbildning som vi tillhandahåller på vår utbildningsenhet i Västervik, säger Thomas Nordh, regionchef på Montico.

CNH vittnar om att det är svårt att hitta industriarbetare så som CNC operatörer, svetsare och montörer med rätt kompetens i området. Här kommer avtalet att fylla en viktig funktion för företagets produktion.

- Vi har konstaterat att Montico har bred kunskap om vilka kompetenser vi behöver för att vår verksamhet ska fungera bra. Montico har tidigare utbildat och certifierat våra egna CNC operatörer och detta har lett till att effektiviteten har ökat i vår produktion, säger Ulrik Thelin, fabrikschef CNH.

Thomas Nordh, regionchef Montico
tel. 0142–655 106

Helene Holmberg, personalchef CNH Industrial Västervik
 tel. 0493-361 71

Om Montico
Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Koncernen omsätter cirka 400 miljoner SEK och har idag cirka 1000 anställda. Montico har sitt huvudkontor i Tranås och flera kontor på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige.
www.montico.se